Color Correction Guide

Tuesday, August 02, 2016

In the past 2 years -maybe- I've been seen this color correcting technic all over YouTube, and I decided to give it a try, even though I don't have really bad dark circles but because I'm so pale you can see even the lightest decoloration in my skin, so I decided to try and I like. I don't want to say that I love it because I love the natural look and felt my skin with "too much" makeup for my liking, buut I want to explain what this is.

Basically is a color palette -like a contour palette- but with colors like orange/red, purple and green and each color has is own function. Here you can see what every color do: 


*****

En los pasados 2 años -tal vez- he visto esta técnica de corrección con colores en YouTube, y decide intentarlo, incluso cuando yo no tengo las ojeras muy oscuras pero soy muy blanca y puedes ver cualquier decoloración en mi piel, así que decidí intentarlo y me gusto, no puedo decir que me encanto por que me encanta el look natural y me sentía con mucho maquillaje en la cara para mi gusto, pero igual quiero explicar que es esta técnica.

Básicamente es un paleta de colores -como la paleta de contorno- pero con colores como naranja/rojo, morado y verde y cada color tiene su propia función. Aquí puedes ver la función de cada color:


Green: Minimizes redness - Rosacea, Acne and sunburns
Blue: Adds radiance - Brightening porcelain and fair skintones
Purple: Discoloration - Correcting yellow foundations and brightens dullness on medium skintone
Pink: Brightens fair to medium skintones - Brightening yellow skintones
Yellow: Counters purple or lightens darker skintones - Concealing dark circles or bruises
Red: Cancels dark cirlces - Cancels dark circles on deep skin

Basically what you do, is that you apply any color you need before anything, then after you apply the color, apply the foundation/base and later the concealer and you can follow your routine. 

**Quick Tip: Tap the color into your skin, instead of rubbing because you can create a mess, and obviously tap the foundation/base and the concealer you don't want to look like a rainbow after.

This thursday you can see a new video on my YouTube Channel, where I do my makeup using this technic. And every thursday you can find a new video there! so subscribe.


*****

Verde: Minimiza el enrojecimiento - Rosácea, Acné y quemaduras del sol
Azul: Añade iluminación - Ilumina pieles claras
Morado: Decoloración  - Corrige bases amarillas e ilumina partes opacas en pieles medianas
Rosado: Ilumina pieles claras a medianas - Iluminando pieles amarillentas 
Amarillo: Cancela morados y ilumina pieles oscuras - Corrige ojeras muy oscuras o morados
Rojo: Cancela ojeras muy oscuras - Cancela ojeras en pieles oscuras

Básicamente lo que haces es aplicar el color que necesites en tu piel antes que nada, después de aplicar los colores aplicas la base y luego el corrector y puedes seguir tu rutina.

**Tip: Aplica los colores, la base y el corrector dando golpesitos en vez de "restregarlo" ya que no quieres terminar como un arco iris después. 

Este jueves podrás ver un nuevo vídeo en mi canal de YouTube, donde hago mi maquillaje utilizando esta técnica. Y cada jueves podrás encontrar un nuevo vídeo allí, así que suscribirte.

Lots of love,
Gabriela.

Post a Comment

☆ Instagram: @gabrielagardila ☆

© Life with Gabriela. Design by Fearne.